شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۵۳:۲۵

اوباما خط لوله نفت کانادا-آمریکا را قربانی توافق باایران کرد
ایران دریلینگ: برخی کارشناسان معتقدند رئیس جمهور آمریکا ساخت خط لوله انتقال نفت کانادا- آمریکا را قربانی ترغیب ایران به توافق هسته‌ای کرده است. طی هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا اجرای پروژه انتقال نفت کانادا به آمریکا را لغو کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از خبرگزاری ادمونتون ژورنال، باراک اوباما به بهانه آلایندگی نفت تولیدی این پروژه در کنار هزینه‌های بالا و همچنین آلاینده بودن استخراج نفت در کانادا انتقال این نفت را از کانادا به آمریکا بر خلاف استانداردهای زیست محیطی این کشور و همچنین مغایر با برنامه‌های اقتصادی طولانی مدت آمریکا دانست.

اما آنچه برخی کارشناسان اعتقاد دارند این است که پروژه خط لوله انتقال نفت کاندا به آمریکا قربانی توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران شده است. بنا به اعتقاد این کارشناسان در صورت اجرایی شدن خط لوله نفت کانادا‌ آمریکا روزانه 800 هزار بشکه به نفت عرضه شده در بازار بین‌المللی افزوده می‌شد و همین امر می‌توانست ایران را در بازگشت به بازارهای جهانی پس از لغو تحریم‌ها با مشکل مواجه کند. اما با لغو این تحریم‌ها و بازگشت صدها هزار بشکه‌ای نفت ایران به بازار جهانی در کنار لغو پروژه انتقال نفت کاندا به آمریکا می‌تواند بازگشت ایران به بازار جهانی را تسهیل کند.

بر اساس این پروژه 8 میلیارد دلاری قرار بود طی سال‌های آینده نفت شیل کانادا به منطقه نبراسکای آمریکا برای پالایش منتقل شود. پیش‌تر اجرای این پروژه از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2008 به صورت اولیه مورد تأیید قرار گرفته بود اما با افزایش مخالفت‌های زیست محیطی از سوی فعالان محیط زیست در این کشور و همچنین دیدگاه‌های حفاظت از محیط زیست اوباما اجرای این پروژه لغو شد. پیش‌تر طرف کانادایی از دولت آمریکا خواسته بود تا برای مدتی مطالعه بر روی این پروژه را به دلیل مناقشات زیست محیطی ایجاد شده بین فعالان محیط‌زیست و صنعت نفت متوقف کند. کارشناسان معتقدند که کانادا با هدف به تأخیر انداختن تصمیم‌گیری دولت آمریکا درباره این پروژه و کشاندن آن به دوران رئیس‌جمهور بعدی آمریکا این درخواست را مطرح کرده است. دولت آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواسته بود تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود در ماه نوامبر سال 2016 نسبت به اجرای این پروژه تصمیم‌گیری کند.


  کد خبر : 756
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :